نهال گردو گرمسیر
نوشته شده توسط : زهرا

نهال گردو مناسب مناطق گرمسیر

وقتی می خواهید نهال گردویی را برای کاشت انتخاب کنید بهتر است در ابتدا به این مسئله توجه داشته باشید که شرایط اقلیمی منطقه شما چگونه است سپس برای کاشت اقدام نمایید.

قیکی از دغدغه باغداران قرار گرفتن نهال گردو در سرما و یا گرما است که نکند یخ بزند و یا بر اثر گرما بسوزد و از بین برود.نهال گردو مناطق سردسیر و معتدل می توان به نهال گردو چندلر-نهال گردو فرنور-نهال گردو کانادایی اشاره کرد.

نهال گردو پکان

یکی از ارقام بسیار معروف و بی نظیر در مناطق گرمسیر می توان به نهال گردو پکان اشاره کرد که این رقم دارای بازدهی عالی از گردو بوده .از کشور آمریکا به ایران وارد شده و در مناطق خیلی گرم مورد کاشت قرار می گیرد.نسبت به بسیاری از ارقام مقاومت خوبی به گرما دارد و می تواند تا درجه بالایی گرما را متحمل شود.

برای مناطق کم آب و نیمه خشک و خشک بسیار مناسب کاشت می باشد.میزان باردهی بسیار بالایی را به همراه دارد که تا 20 گرم چربی دارد.قدرت رشد متوسطی دارد.5 تن بار مرغوب گردو میدهد.گردوها دارای رنگ قهوه ای روشن است و در3صد چربی این رقم بسیار بالا می باشد.

بهتر است برای رشد و بازدهی بسیار بالاتر و بیشتر از گرده افشان استفاده کنید که گرده زا مناسب آن می تواند رقم فرانسوی باشد.از رقم های بلندپایه می باشد که از 20 تا 40 متر ارتفاع پیدا می کند.

ظاهر گردو بیضی شکل می باشد.نیاز سرمایی بسیار کمی دارد اما خیلی به گرما برای رشد نیاز دارد.برای بسیاری از مناطق ایران مثل بندرعباس-اهواز و دیگر مناطق گرم مناسب کاشت است.وزن گردو حدود 15 گرم می باشد.معمولا مغز این گردو پر است.

 





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو پکان ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: